Przegląd tematu |
Wysłany: Nie 23:20, 04 Cze 2006 Temat postu: Informacje o Siegu | |
WPROWADZENIE
Domyślnie, wszystkie zamki są początkowo zajmowane przez klany NPC. Kiedy jakiś klan pokona NPC i zajmie zamek, wtedy zamek staje się własnością PC klanu. Jeśli klan z własnym zamkiem rezygnuje z niego, zamek wraca do początkowego stanu. Tylko władca zamku może wybrać termin oblężenia. Wybieranie terminu jest dokonywane przez szambelana NPC. Należy przypilnować wybranego terminu oblężenia, gdyż raz ustalony nie może być zmieniony. Władca okupowanego zamku musi wyznaczyć następny termin oblężenia w ciągu 24 godzin od okupowania zamku. Jeśli ona/on tego nie zrobi, czas oblężenia jest automatyczne wybierany przez grę na dwa tygodnie po tym jak zamek był okupowany- na ten sam dzień tygodnia. (Wszystkie oblężenia w ciągu tygodnia są w czasie rzeczywistym). Zamek nie oczymuje uszkodzeń od żadnego z atakujących aż do następnego oblężenia. Następny czas oblężenia może być w każdą sobotę lub niedzielę, dwa tygodnie od ostatniej okupacji. Klan, który przejmie zamek może go bezpiecznie posiadać przez następne 15 dni. PRZYGOTOWANIE Oblężenie jest najbardziej ambitnym aspektem w Lineage II, wiec jego skala i systemy są ekscytującym czynnikiem w grze. Klan, który ma osiągnięty 4 poziom może okupywać zamek i cieszyć się sława. Kiedy klan będzie już posiadał zamek może realizować olbrzymie wpływy w warunkach stawek podatków , regulacji i aktywności politycznej. (Nie jestem przekonany, że na Pandorze jest to możliwe). Przegląd oblężenia Oblężenie może mieć miejsce w zamkach Gludio Castle, Dion Castle, Giran Castle, Oren Castle, Innadril Castle, and Aden Castle. The Devastated Castle is a unique clan hall where ownership is acquired by siege battle with NPCs. Tylko klan na 4 poziomie lub wyższym może oficjalnie uczestniczyć w oblężeniu. Klan, który jest poniżej 4 poziomu lub gracze nienależący do klanu mogą uczestniczyć, jako niezrzeszeni partnerzy, ale nie będą mieli prawa do posiadania zamku. Jeśli zamek nie zostanie zdobyty przez klan, to szczątki wracają pod kontrole NPC. Jeśli PC klan pokona NPC klan i zajmie zamek zgodnie z zasadami oblężenia, zamek staje się własnością PC klanu. Pierwszą rzeczą, jaką musi zrobić władca, to w ciągu 24 godzin wyznaczyć czas następnego oblężenia.(Powtarzają się trochę). Rejestracja oblężenia- Atakujący Wyzywający lider musi mieć zdobyty 4 poziom umiejętności klanowych Seal of Ruler by przejąć kontrole nad zamkiem. Lider musi odwiedzić NPC zarejestrowującego, które znajduje się w pobliżu zamku. POCZĄTEK OBLĘŻENIA Oblężenie rozpoczyna się w desygnowanym (fajne słówko he he, znaczy wyznaczonym) czasie. Kiedy oblężenie się rozpocznie: Zamek i tereny otaczające go są wyznaczone jako pole bitwy. Niektóre z NPC wewnątrz i w okolicy zamku czasowo nie będą wykonywać swoich obowiązków do zakończenia bitwy. Kiedy atakujący zginie ona/on restartuje się w najbliższym mieście. Kiedy oblężenie się rozpocznie, wszystkie postacie wewnątrz zamkowych murów nie figurujące na liście obrońców zostaną przeniesione do najbliższego miasta. Wszystkie bramy będą automatycznie zamknięte.(jakby kiedykolwiek niby były otwarte).ZASADY OBLĘŻENIA Podczas bitwy uczestnicy są sklasyfikowani w trzech kategoriach: Atakujący, Broniący i Niezrzeszeni. Ponadto są podzieleni w sub-kategorie: Towarzysze broni, Wrogowie i Niezwiązani. Te związki mogą się zmienić podczas przebiegu oblężenia. System walki Atakujący i broniący są wrogami. Allies każdego z tych klanów są towarzyszami broni. Klany po stronie atakującej nie są ze sobą sprzymierzone, nie maja powiązania. Postacie nie są zarejestrowane tak jak atakujący czy broniący in a siege are considered to have no relationship if they wander onto the battlefield. Nie musisz wciskać Ctrl, żeby zaatakować wroga lub niezrzeszoną postać. Nie staniesz się PK kiedy zabijesz innego gracza na polu bitwy. Kiedy gracz jest zabity na polu bitwy traci doświadczenie ale nie może strącić żadnego przedmiotu. Klan broniący zamek może restartować się w zamku lub w najbliższym mieście. Tę metodę mogą stosować również klany będące na liście broniących. Bramy Zamkowe Bramy zamkowe stają się celem dla atakujących podczas oblężenia. Mogą być atakowane tylko podczas bitwy. Brama nie może być wzmacniana podczas bitwy, jednakże władca zamku może wzmocnić ją przed oblężeniem za pośrednictwem szambelana. Brama, która zostanie zniszczona nie może być naprawiona podczas bitwy. Bramy zostaną ponownie otworzone, kiedy zmieni się właściciel zamku. Jednakże HP bramy jest znacznie zmniejszone aż do końca oblężenia. Kiedy oblężenie się skończy, brama ponownie odzyskuje pełne „życie”. Obozowisko Umiejętność The Build Headquarters jest uzyskiwany przez lidera klanu, kiedy tek osiągnie 4 poziom. Ta umiejętność ustanawia obozowisko w pobliżu zamku/pola bitwy. To miejsce gdzie członkowie klanu mogą się restartować( a nie w pobliskim mieście) i zregenerować HP i MP szybciej niż normalnie Ta umiejętność może być wyłącznie użyta przez lidera klanu atakującego atakującego koztuje 300 Gemstone C. Umiejętność ta może być użyta tylko w wyznaczonym miejscu na polu bitwy, i może być użyta tylko raz podczas oblężenia. Obozowisko znika, kiedy oblężenie się zakończy. Flaga Headquarters także ma pewne HP i może być atakowana. Jeśli flaga upadnie, członkowie klanu będą się restartować w najbliższym mieście. Koniec oblężenia Oblężenie trwa dwie godziny. Jeśli liderowi klanu uda się wyryć jej/jego imię na świętym artefakcie z umiejętnością Seal of Ruler, artefakt rozpozna nowy panujący klan. This takes time, however, and the clan leader may not be interrupted while engraving the artifact. Tylko lider klanu może oddziaływać na święty artefakt. Liderzy klanów sprzymierzonych ze stroną broniącą nie mogą oddziaływać na święty artefakt. Gdy święty artefakt zmieni właściciela przed zakończeniem oblężeniem to wtedy następuje ”mid-victory”. Kiedy atakująca strona osiągnie mid-victory, wtedy atakujący i broniący zamieniają się (he he ale zakręcone). Wszystkie zagadnienia dotyczące klanu, który poprzednio był właścicielem zamku, wliczając punkt restartowania są przeniesione do nowego klanu broniącego. Obozowisko klanu, który poprzednio okupował zamek znika. Kiedy występuje mid-victory, wszyscy gracze, z wyjątkiem, sprzymierzeńców klanu broniącego, zostanią wysłani do punktu restartowego. Jeśli klan, który poprzednio okupował zamek nigdy nie stworzył obozowiska, klan aktualnie atakujący może założyć obozowisko na polu bitwy.no i koncowka STRUKTURY I FUNKCJE ZAMKU Zamki są strukturami, które istnieją wewnątrz każdego terytorium świata Lineage II. Posiadając zamek, klan zyskuje polityczną i ekonomiczna kontrolę poprzez pobór podatków z danego terytorium. Tu są nieźle pokazane terytoria podlegające zamkom: http://www.lineage2.com/community/castlecontrol.html Kiedy zamek jest zdobyty, klan może używać klanowego warehouse i gatekeeper żeby się przemieszczać z zewnątrz do wewnątrz zamku i odwrotnie. Są tam trzy rodzaje gatekeeperów, w zależności od ich lokacji, którzy są na placu centralnym. Domyślnie, tylko władca może sprawować kontrolę nad wszystkimi funkcjami zamku. Jednakże może on tymczasowo wręczyć prawa do niektórych funkcji członkowi jego klanu lub innemu członkowi z sprzymierzonych klanów, używając do tego okienka Clan Actions. Władca zamku może regulować wysokości podatków z sklepów wewnątrz danego terytorium (z tego raczej będzie kiepski dochód na Pandorze Razz) oraz pobierać je od Głównego Szambelana (Grand Chamberlain). Ponieważ Adena jest stolica Królestwa Aden, pobiera ona również podatki z wszystkich innych zamków, Anie tylko z przyległych terenów. The lord of each castle can also manage a manor, selling seeds in the territory and carrying out productive activities with the seeds that are sold. Struktury Gludio, Dion, Oren, Giran, i Innadril Castles Punkt restartu dla broniących jest w kwaterach mieszkalnych zamku. Święty Artefakt jest umieszczony w komnacie za salą tronową. Nie ma korytarza w zamku z zewnątrz murów, jednakże jest wyjście wiodące na zewnątrz, które może być wykorzystywane przy obronie. Jest ona usytuowane na tylnych murach zamku.. Struktura Zamku Aden Zewnętrzny zamek jest zaprojektowany z podwójną strukturą: Po 1 zewnętrzny mur, który jest bardziej oddalony od zamku i Po 2 mur wewnątrz pierwszego. Wejście z frontowej strony pierwszego muru zamkowego może być zniszczone przy użyciu golemów oblężeniowych (siega golem). Istnieja także dwa miejsca w mórze, które można zniszczyc. Tak samo z drugim murem. W przestrzeni pomiędzy pierwszym i drugim murem mogą być zastawiane pułapki przygotowane prze straż Wieży Płomieni (Tower of flames). Inne struktury są takie same jak w zwykłych zamkach. ( A ty Maalak chciałeś szarżować na Aden, he he. Nawet jak byś się z Kayem i Herbim dobrał to nic z tego). Co to jest Wieża Kontroli Płomieni (Flame Control Tower) ? Wieża Kontroli Płomieni to struktura, która aktywuje różne udogodnienia obronne w zamku. Pewna ilość adena jest wymagana, aby aktywować te funkcje, które składają się na strefę zniszczenia, która stale redukuje HP i strefę spowolnienia, która redukuje prędkość poruszania się (Ale bajer). Atuty każdej z tych funkcji jest podzielone na cztery etapy, w zależności od ilości przeznaczonych adena. Jeśli strona atakująca zniszczy wieżę jej działanie zaniknie. I to by było na tyle. |